Panama!! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu Panama!! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu

Panama!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 Maart 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Ola Chicas

Hier ben ik terug met een verslagje! Ik zit ondertussen al over de helft van mijn vakantie :-(. Maar ik denk nog lang niet aan terug komen! De tijd vliegt hier echt v oorbij!!

Dit weekend ben ik drie dagen naar Panama geweest. Ik zit hier niet zo ver van de grens van Panama en ben naar Bocas del Toro geweest in Panama. Dat is een zeer mooie eilanden groep. Ik ben zaterdag ochtend vertrokken met een shuttle busje en na een uur of twee rijden was ik aan de Panamese grens, daarna moesten we in een ander shuttle busje en toen nog een half uurtje met boot naar Isla Colon! Het boottochtje op zich was al zalig! Aangekomen in Panama heb ik samen met nog iemand een hostel gezocht en gevonden. Ik sliep daar op een slaapzaal met nog drie andere mensen. Iemand van Londen en een vrouw van Nederland! Plezante mensen. Alleen de Australiër die onder mij sliep in het stapelbed maakte nogal veel lawaai ;-). De hostel was niet echt een aanrader. Er waren geen ramen en het was er snikheet. We hadden wel een ventilator maar die maakte zoveel lawaai dat je hem zelfs met oordoppen nog kon horen!! Maar goed het was goedkoop en maar voor twee nachten dus ik heb het overleefd.

De eerste dag in Panama ben ik na aankomst met de taxi naar star fish beach gegaan. Dat is een prachtig strand waar je enorm veel en super grote zeesterren kunt zien. Het was eigenlijk het mooiste strand dat ik ooooit gezien heb! (foto's staan op facebook). Ik heb daar wat gegeten, gesnorkeld, gerelaxed en dan naar de zonsondergang gekeken!

Zondag heb ik dan een boottour gedaan rond Bocos del Toro. Eerst hebben we gezocht naar de dolfijnen en die hebben we ook gevonden :-)
==> dat was echt suuuuuuper !!!!! Daarna zijn we gaan lunchen op prachtige locatie op een klein eilandje waar zo van die paalhutten in het water staan! Echt zalig!! Jammer genoeg begon het weer toen slecht te worden: het werd bewolkt en begon te regenen. Na het eten zijn we naar Playa Zapatilla gevaren (in de gietende regen), dat is een klein onbewoond eilandje met bounty strand. Alleen jammer dat het weer dus tegen stak, we hebben daar niet echt kunnen genieten.

Maandag was het alweer tijd om terug te keren naar Costa Rica! Enerzijds blij dat ik terug naar mijn rustige kamer kon en anderzijds jammer dat ik Panama al moest verlaten.

Ik ben trouwens in mijn eentje naar Panama gegaan omdat ik niet direct iemand vond om met mij mee te gaan (iedereen was al geweest) en dat is super goed meegevallen. Heb veel mensen leren kennen van over de ganse wereld dus dat was zeer plezant!!

Ondertussen heb ik een nieuwe huisgenoot en is mijn vorige huisgenoot vandaag vertrokken :-(. De nieuwe huisgenote is een Frans meisje, ik zou dus mijn Frans kunnen oefenen, maar Engels is zoveel makkelijker :)

Vandaag ook terug aan de slag in het Jaguar Rescue Center. Het was een plezante dag met als hoogtepunt de brulapen de papfles geven! De brulapen zijn zooooo lief en schattig!! Zou er eentje willen meenemen naar huis!!!

Zo dat is het dan voor deze week! Ik probeer zo snel mogelijk een nieuw verslag te posten!!

Groetjes vanuit Costa Rica

Pura Vida!!!









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Jessica

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5655

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 24 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: