Aangekomen!! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu Aangekomen!! - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu

Aangekomen!!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Februari 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Hallo allemaal!!

Ik ben ondertussen goed aangekomen in het prachtige Puerto Viejo!
De reis was echt vermoeiend maar alles is goed verlopen! Vanuit Brussel een uurtje gevlogen naar Londen. Daar dan iets gaan drinken met een Vlaams koppel dat ook naar Costa Rica ging. Vanuit Londen een goeie negen uur gevlogen naar New York. Normaal was het maar 8.5 uur vliegen waardoor we dus een half uur later geland zijn dan gepland. In New York had ik daardoor maar een groot uur overstap tijd, met als gevolg een serieus sprintje moeten trekken naar mijn laatste vlucht. Helemaal stinkend van het zweet op het laatste vliegtuig gestapt om dan nog een uur aan de grond te moeten staan met het vliegtuig!!! Dan nog 5.5 uur gevlogen naar San José. Die laatste vlucht was er wel te veel aan. Ik heb weinig of niets geslapen op het vliegtuig!


Aan de luchthaven vrij snel Alex met zijn bordje gevonden ;-) en dan samen met nog een aantal mensen naar de hostel gebracht. Ondertussen was ik ongeveer 28 uur onderweg ... . Vlug een douche genomen en dan bed binnen! De eerste nacht slecht geslapen, was zeer veel lawaai van op straat en had het koud. Om vijf uur smorgens klaar wakker. Op het gemakje een douche genomen en een lekker ontbijt gegeten (bananenpannekoeken mmm) op een mooi dakterras met uitzicht over San José. Daarna mijn gerief in gepakt en de taxi genomen naar het busstation. De taxi chauffeur had mij eerst afgezet bij het verkeerde station. Dan maar een andere taxi genomen naar het juiste station. Ik was een uur voor vertrek van de bus aan het juiste station maar de bus van 10u die ik wou nemen was volzet ... (grr). Nog pogingen gedaan om toch mee te kunnen maar het heeft niet geholpen. Dan maar twee uur gewacht op de volgende bus. Ondertussen een Engelstalige leren kennen die al 6 maand aan het rondreizen was in centraal Amerika. Daar dan iets mee weesten drinken, zo passeerde de tijd ook. Om 12 uur dan de bus op om 4 uur later aan te komen in Puerto Viejo. Daar dan terug een taxi genomen om mij naar mijn nieuwe verblijf te laten brengen. Daar stond de eigenares (Marivi, een Spaanse vrouw) en mijn huisgenoot (Nederlands meisje) mij op te wachten. Het huis ziet er dik in orde uit.


Dan vlug een fiets gaan zoeken samen met mijn kamergenoot. Voor 100 dollar een fiets kunnen huren voor een maand. Daarna zijn we samen om wat eten en drinken gegaan voor mij. En ja ze hebben hier corn flakes dus dat is al ok voor mijn ontbijt :-).

Daarna zijn we samen met mijn kamergenote naar nog wat andere vrijwilligers gereden van het Jaguar Rescue center die een eindje verder op zaten. Ik weet nu al dat ik nog accidenten ga doen met die fiets!! De weg is hier echt niet zo ideaal ;-). In het pekke donker zonder licht op fiets (kennen ze hier niet) op een hobbel de bobbel weg in het bos gereden (met gelukkig mijn AZ Alma zaklamp bij de hand).

Daar hebben we dan zelf pizza gemaakt in de keuken van mensen die hier wonen. Ondertussen was het al tien uur s avonds en was mijn pijp uit ;-). Nog een half uurtje terug fietsen (stappen met fiets aan de hand) en dan bedje binnen! Deze nacht goed geslapen tot zeven uur deze morgen. Dan een douche genomen en de fiets op om een bank te zoeken. Ondertussen gezien dat ik mijn sleutel van mn fiets slot al kwijt ben :-(.

Binnen twee uurtjes begint mijn eerste werkdag in het Jaguar Rescue Center en ik ben zeeeer benieuwd! Ik heb er allesinds zin in!

Alles is hier heel anders dan bij ons. Het is hier (voorlopig) prachtig weer. De stranden en natuur zijn super en het dorp is echt de max!
De sterrenhemel is hier super mooi, de mensen zijn vriendelijk, ... . Ik denk dat ik het hier wel gewoon ga kunnen worden!!




















  • 24 Februari 2014 - 18:06

    Micheline:

    Jessica,
    Wat een ervaring! Ben jaloers! De natuur daar....mentaliteit....je zal weg zijn van de Latino-way-of-life!!! Laat alles maar op je afkomen! Ben benieuwd nr je verhalen. Vele groeten. Micheline

  • 24 Februari 2014 - 19:34

    Isabel :

    Dag Jesscia !
    Blij dat je goed en veilig ben toegekomen ! De natuur moet er prachtig zijn ...
    Voor nieuws uit den België : eindelijk drie dagen GEEN regen ... temperaturen zijn zacht ...ideaal wandelweer maar helaas alma dagje achter de rug .
    Geniet van alles Jessica , laat het rustig op je afkomen en zorg voor de aapjes ! wij gaan dat hier ook doen ..! Wij gaan je reisverslag lezen en bananenpannenkoeken ... breng maar het recept mee !

    Heel veel groeten van Jan en ik !

  • 24 Februari 2014 - 19:43

    Cathy:

    Oh wat leuk om lezen, voorzichtig met de fiets he en genieten van al dat nieuws !
    dikke knuffel
    x

  • 24 Februari 2014 - 19:44

    Sybil:

    Blij te horen dat je doorreis goed verlopen is! Amuseer je daar! Wij lezen je blog mee! Grts Je broer en ik!

  • 24 Februari 2014 - 23:24

    Daphne:

    Super! Geniet van deze uitzonderlijke ervaring! Wij lezen hier wel bij hoe mooi en hoe warm het daar is ;-)

  • 25 Februari 2014 - 18:54

    Brenda:

    Jes

    Het is een geruststelling te horen dat je het daar naar je zin hebt, en gij met de FIETS stel je voor haha.
    Meiske geniet van dit alles.En hou ons op de hoogte newoar.


    Greetzzzz x




  • 25 Februari 2014 - 18:55

    Brenda:

    Jes

    Het is een geruststelling te horen dat je het daar naar je zin hebt, en gij met de FIETS stel je voor haha.
    Meiske geniet van dit alles.En hou ons op de hoogte newoar.


    Greetzzzz x




  • 25 Februari 2014 - 18:55

    Brenda:

    Jes

    Het is een geruststelling te horen dat je het daar naar je zin hebt, en gij met de FIETS stel je voor haha.
    Meiske geniet van dit alles.En hou ons op de hoogte newoar.


    Greetzzzz x




  • 25 Februari 2014 - 18:55

    Brenda:

    Jes

    Het is een geruststelling te horen dat je het daar naar je zin hebt, en gij met de FIETS stel je voor haha.
    Meiske geniet van dit alles.En hou ons op de hoogte newoar.


    Greetzzzz x






  • 25 Februari 2014 - 18:55

    Brenda:

    Jes

    Het is een geruststelling te horen dat je het daar naar je zin hebt, en gij met de FIETS stel je voor haha.
    Meiske geniet van dit alles.En hou ons op de hoogte newoar.


    Greetzzzz x






  • 25 Februari 2014 - 18:55

    Brenda:

    Jes

    Het is een geruststelling te horen dat je het daar naar je zin hebt, en gij met de FIETS stel je voor haha.
    Meiske geniet van dit alles.En hou ons op de hoogte newoar.


    Greetzzzz x






  • 26 Februari 2014 - 22:10

    Tania En Sabrina:

    Hallo Jessica,

    Geniet van de mooie omgeving en was de Alex een knappen ? Ha ha
    Draag daar goed zorg voor de aapjes en zij ook een beetje voor jou !
    We zullen wij hier wel werken en jouw avonturen een beetje volgen!!!

    Nachtgroetjes,

    Tania en Sabrina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Jessica

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 5661

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 24 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: