Laatste week ... - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu Laatste week ... - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu

Laatste week ...

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 Maart 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Hallo allemaal!

De tijd vliegt hier voorbij in Costa rica. Ik zit ondertussen al aan mijn laatste week hier ... . Jammer genoeg. Maar ik ga nog niet teveel denken aan naar huis gaan voorlopig!

Zondag en maandag had ik mijn vrije dagen en ik was van plan om eens goed uit te slapen want ik ben hier elke dag wakker om 06.30u! En voor mij is dat heeeeel vroeg. En dit al drie weken aan een stuk. Dus ging ik zondag uitslapen. Maar zaterdag avond kreeg ik de kans om zondag een boottrip te doen om dolfijnen te spotten. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!! Dus zondag terug vroeg opgestaan om met de auto naar Manzanillo te rijden en vandaar uit de boot te nemen. Het was mijn tweede boottocht dat ik deed op deze vakantie en voor de tweede keer zat het weer tegen, het was zeer bewolkt, terwijl het hier anders bijna elke dag zonnig is. Maar goed, ik ging mijn dag niet laten verpesten door een paar wolkjes ;-). De zee was ook zeer wild dus het was het zotste boottochtje dat ik ooit gedaan had!!

Het uitzicht vanaf de zee was prachtig, je kon de kust zien, ... . Na ongeveer een uurtje in de boot zagen we ze plots op duiken: dolfijnen !!!!!!! ==> eindelijk :-) :-) :-)

En het waren er super veel en ze kwamen super dicht bij onze boot! Het is wel enorm moeilijk om mooie foto's te maken van de dolfijnen. We zagen 2 soorten dolfijnen: de bottlenose dolphin en de tucuxi dolfijnen (die laatste zijn blijkbaar zeer zeldzaam).

Daarna gingen we terug naar de kust in Punta Mona en daar bezochten we een organische boerderij waar allerlei speciaal fruit en kruiden en zo groeien!


Het was een zeer geslaagde dag en een droom die werkelijkheid werd :-)

==> my happyyyyy


Toen ik terug was van de dolfijnen toer vroeg de gids (Ignacio) mij of ik geen zin had om de volgende dag te gaan kajakken. Maar omdat ik zondag niet kon uitslapen ging ik dit maandag doen ... Maar het aanbod om te gaan kajakken was te verleidelijk en ik besloot om maandag er weer op uit te trekken!

Maandag dus weer vroeg uit de veren! Het was toen wel een stralende dag met super veel zon!

Eerst gingen we snorkelen maar we konden niet zo veel zien omdat de zee erg wild was. Daarna vertrokken we met de kajak vanop het strand om zo een eindje op zee te kajakken! Was super plezant en had nog nooit gekajakt op zee! Daarna gingen we de rivier op met onze kajak. De natuur daar was echt suuuuuper mooi. We hebben ook vrij veel wilde dieren gezien: luiaards, spidermonkeys, brulapen, veel schildpadden, roofvogels, hagedissen, ... .

Aan het eind van onze kajak trip konden we dan iets eten en nog een uurtje of twee relaxen aan het strand! Ik heb dus geen spijt dat ik mee geweest ben met de kajaktrip. Ondertussen wel alweer aan het werk. Dus nog steeds niet kunnen uitslapen. Dat begint wel een beetje lastig te worden. Maar nog vier daagjes werken en dan zit het er alweer op. Ik zal mijn slaap tekort wel inhalen in België ;-). Ne mens gaat ni elk jaar naar Costa Rica op reis he!

Ik heb ondertussen al veel dieren gezien hier in Costa Rica maar we hebben ook al verschillende "huisdieren" op bezoek gehad! We hebben hier een kat en die vind het plezant om op muizen te jagen en om er dan mee te spelen en om ze mee te brengen naar onze kamer. Voor we gaan slapen mogen we dan eerst nog muizen jacht houden ... . Af en toe brengt de poes ook een hagedis mee naar binnen of zo ...

Een andere keer kwamen we in onze kamer en die zat vol mieren!!! Het was een ganse kolonie denk ik. We hebben volledig onze insecten spray leeggespoten tot ze allemaal dood waren want ze begonnen al op ons bed te kruipen!

Af en toe zit er een reuze insect of een gekko in ons kamer, een vleermuis hebben we ook al op bezoek gehad!

Maar het ergste van al is dat er op het verdiep boven ons (waar Kristel verblijft) een super grote zwarte rat zit die haar s nachts terroriseert en er met haar eten vandoor gaat! Kristel dierf niet meer in haar eigen bed slapen want er lagen ratten stronten in!!!! Ze heeft dan een paar nachten bij ons gelogeerd. Ondertussen vonden we ook al enkele strontjes in onze kamer... Ik hoop niet dat ze van die rat zijn!!! Ik denk dat dit één van de redenen is waarom ik hier niet zo vast slaap: ik heb een beetje schrik van al dat ongedierte hier. We hebben nu rattenvergif gelegd dus hopelijk gaat ze snel naar de rattenhemel!!

Nu zie ik wel graag beestjes maar ik heb zo toch liever niet in mijn kamer! ;-)

Dat is iets wat ik hier niet zal missen: al het ongedierte en de insecten en de insectenbeten!!

Voor de rest amuseer ik mij hier zeer goed en zou ik graag nog een beetje langer willen genieten van het mooie weer en de natuur en de dieren in het center (vooral de aapjes, die zijn echt de max)!!

Nu is het dus mijn laatste week en ga ik proberen om nog extra te profiteren van alle goeie dingen hier!!

Ik ben ondertussen ook al aan het dromen van mijn volgende bestemming! Ik denk dat ik ondertussen nog meer gebeten ben door de reismicrobe! Ik weet dus waarvoor ik kan beginnen sparen!!

Als ik tijd heb schrijf ik aan het eind van de week nog een verslagje over mijn laatste week en anders zal het tot in België zijn. (dinsdag 25 maart ben ik terug thuis) Als ik hier niet blijf natuurlijk ;-)


Bye bye !!!























































  • 23 Maart 2014 - 11:06

    Ellen:

    Amaaai je hebt daar precies echt de tijd van je leven beleefd. Ben benieuwd naar de verhalen!
    Geniet er daar nog volop van, en goeie terugreis!!

    Ellen x

  • 30 Maart 2014 - 09:11

    Marie-hélène En Paul Van Ninove:

    hallo Jessica,

    Hier nog eens de eersten die je ontmoette in de luchthaven op weg naar Costa Rica.
    Dikke proficiat voor wat je hebt gedaan een ook heel tof je reisblog.
    Zonet allemaal gelezen, spijtig genoeg zitten wij niet op face book, maar je kan je foto's zo ook eens doorsturen zeker hé, zijn al nieuwsgierig.
    Tof dat jij je reisverhaal van ginder al doet, bij ons in het klad in een klein boekje, nadeel daarvan is wel als je het verliest ben je alles kwijt en op internet gaat er niets kwijt, maar je moet er wel tijd voor nemen om het te doen.
    We waren het vergeten dat je gezegd had dat we je konden terug vinden in "waar ben jij n u", en zonet vind ik dat hier terug, dus maar direct gekeken, ja Costa Rica is prachtig. Met onze rondreis niet veel van gezien, spijtig genoeg, dat is het nadeel van groepsreis en het waren ook teveel landen, teveel in de bus gezeten, zullen vlgde keer weer in ons eentje gaan, voor de rest was de groep ok.
    Als ons reisverslag en foto's af zijn stuur ik ze je zeker ook door, nog niet voor direct!
    Nog veel succes in je verdere leven en nog vele toffe trips toegewenst,
    Marie-Hélène en Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Jessica

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1109
Totaal aantal bezoekers 5642

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 24 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: