Paradise - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Jessica - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 Maart 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Buenos dias a todos!!

Ondertussen zit ik al iets meer dan een week in Costa Rica. Ik ben volledig genezen en al beter gewend aan het tijdsverschil. Ik ben ondertussen ook al weer een aantal dagen aan het werk in het center.

Daar heb ik al veel verschillende taken moeten doen: afwassen in de keuken, babysitten op de luiaards, babysitten op de apen, in de tuin werken, schilderen, kooien kuisen van de dieren, dieren eten geven, speelgoedjes maken voor de apen en de papegaaien, takken knippen voor de luiaards, de apen terug halen uit het bos, ... .

Elke middag mogen de apen allemaal naar het bos met een aantal vrijwilligers om daar de hele namiddag te spelen. Ik ben zelf nog niet mee mogen gaan naar het bos met de apen maar wel al geholpen om ze terug te brengen van het bos naar het center. Ik denk en hoop dat ik morgen zelf mee mag naar het bos! De apen mogen dus vrij spelen in het bos en daarna komen ze gewoon terug (ja echt waar!!) en gaan ze terug mee naar het center. Er zitten dan één of twee of zelfs meerdere apen in uw nek, op uw hoofd, ... en je moet hun staart goed vasthouden. De apen zijn echt wel het plezantste werk om te doen!! Ze zijn super schattig maar kunnen soms ook wel agressief en wild zijn. Ben al meerdere keren gebeten geweest, maar dat hoort er ook bij :-)

Dit weekend ga ik waarschijnlijk voor drie dagen de grens oversteken naar Panama. We zitten hier vrij dicht bij de grens en het schijnt er super mooi te zijn ...

De natuur is hier echt prachtig en het strand ook. 's Morgens moet ik een kwartiertje fietsen naar mijn werk maar de route is echt prachtig. Aan de rechter kant ligt de jungle en aan de linker kant ligt de caraïbische zee. Ik fiets dus vlak naast het strand en 's morgens is de zee echt mooi en vol surfers op sommige plekken!!

Zondag zijn we dus naar Manzanillo gereden met onze fiets. Het was ongeveer twaalf km fietsen (enkel) en het was echt snikheet! Maar het was het wel waard! Manzanillo was echt super mooi: een super mooi strand, mooi uitkijk punt over het strand en de zee en een stuk prachtig regenwoud. Daar hebben we dan een wandeling van een uur of drie gedaan in ons eentje. We hebben wel geluk gehad en vrij veel wilde dieren gezien: apen, toekan, agouti, roofvogels, spechten, ... . Het was toch wel een beetje een paradijs!! Er zijn enkele foto's op facebook!

Het paradijs heeft ook wel een keerzijde, jammer genoeg :-(. Doordat het de laatste dagen/weken zo weinig geregend heeft (wat hier zeeeer uitzonderlijk is) zaten we zonder stromend water in ons huis! Dit gedurende een dag of drie. Vandaag was het probleem gelukkig opgelost ... . Hoop dat het zo blijft. Geen water hebben is écht niet plezant! We moesten grote bidons zeewater gaan vullen om onze wc door te trekken, douchen moesten we ergens anders gaan doen, ... . Maar ja ook dat hoort erbij zeker ;-). Maar dat ging ik wel niet lang meer volgehouden hebben denk ik!!

Daarnet boodschappen gaan doen om 's middags op het werk eens iets anders te eten dan alsmaar boterhammen met choco (want die komen mijn oren al uit). Ze hebben hier wel verschillende winkeltjes en je kan daar wel vrij veel kopen maar toch is dat niet echt te vergelijken met onze winkels. Het vlees vertrouw ik hier voor geen haar!! Heb dus maar een voorraad tonijn uit blik ingeslagen ;-)

Hier ga ik stoppen voor vandaag, ik kan nog zo veel vertellen maar dat doe ik wel als ik thuis ben! Ik ga nu iets eten in het stadje met een meisje uit New York :D !!

Bye Bye


  • 06 Maart 2014 - 08:47

    Cathy :

    Amai Jes jij zult daar ongetwijfeld toffe dingen meemaken en ben benieuwd naar je volledig reisverslag! Geniet net volle teugen !!
    Xx
    Cathy

  • 06 Maart 2014 - 09:44

    Bianca:

    hallo meid
    je beleeft daar precies een mooie tijd en je fotos zijn gewoon weg fantastisch en super, geniet er zo maar verder van en zou zeggen geniet met volle tuigen er zullen veel jaloers zijn op jou.
    dikke knuffel en kus
    bianca

  • 06 Maart 2014 - 19:47

    Christine Van Loo:

    Hallo of is het ola,Dat ziet er daar precies wel allemaal dik in orde uit,Lekkere cocktails zon zee en strand,meer moet dat niet zijn,Nog vele groeten van ons allenDaaaaaag!

  • 08 Maart 2014 - 08:18

    Karen Claeys:

    Hey Jessica,
    Man zo een super leuke foto's !
    Ziet er een super reis uit ! Echt meid, geniet met volle teugen... en drinkt nen keer een cocktailken voor mij ;)
    Heel leuk om zo nu en dan een verslagsken te kunnen lezen.
    Ben stiekem toch wel een beetje jaloers zenne. Maar echt ik gun het je zo ! Geniet er van.
    Dikke knuf
    Karen

  • 19 Maart 2014 - 21:28

    Isabel:

    Wat leuk om je reisverslagen te lezen ! De reismicrobe te pakken ... mijn dochter heeft die al lang te pakken ! Groot gelijk ..de wereld is groot en wacht op jou ! Ben benieuwd om je te zien .
    Hier ...veel nieuws ..maar niets belangrijks ! geniet van de mooie tijd en nadien zal je nog nagenieten en uitkijken naar de volgende uitdaging !

    Toedeloe uit Bassevelde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Jessica

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 5643

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 24 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: